Laat je informeren

Veelgestelde vragen

Collageen

Categorie: Collageen

Collageen is een structuureiwit dat van nature voorkomt is ons lichaam, het is een lichaamseigen eiwit wat er voor zorgt dat alles in ons lichaam zijn eigen vorm behoudt. Vanaf je 25ste maakt je lichaam elk jaar steeds iets minder collageen aan. De een heeft er sneller meer last van de ander. Hierbij moet je denken aan: Rimpels, slappere huid, hangende oogleden of zelfs cellulitis.

Er zijn ook symptomen die wat minder zichtbaar zijn, maar zeker wel merkbaar; bijvoorbeeld stijfheid en stramheid in de gewrichten, een verminderd zicht en afname van de spiermassa. Deze symptomen horen natuurlijk gewoon ook bij het ouder worden, maar met een goede collageenstatus in het lichaam kun je dus aanzienlijk minder klachten ervaren. Collageen is dus ontzettend belangrijk voor onze huidstructuur en naarmate we ouder worden gaat dit een steeds grotere rol spelen.

Categorie: Collageen

In 1 doosje zitten 30 sachets, je kan dus een hele maand doen met 1 doosje van de DQA Direct Beauty Booster.

Categorie: Collageen

Collageen is één van de belangrijkste eiwitten in de huid, gewrichten en andere lichaamsweefsels zoals bloedvaten. Collageen zorgt voor elasticiteit van de huid en geeft de huid het aanzien van volheid en gladheid. Met de leeftijd en blootstelling aan factoren zoals vervuiling, roken en Uv-licht, neemt de collageensynthese af, wat leidt tot verlies van huidvolume, fijne lijntjes en rimpels. Door een goed collageenniveau te behouden, kunnen de huid en andere weefsels de elasticiteit en soepelheid behouden.

Categorie: Collageen

Er zijn verschillende types collageen te verkrijgen, welke allemaal weer een andere werking in ons lichaam hebben. De belangrijkste zijn type 1 & type 2. Collageen type is het meest voorkomend in ons lichaam, 90% van al het collageen in ons lichaam bestaat namelijk uit type 1. Het bevindt zich vooral in de huid, haar, nagels, botten, banden, bindweefsel, pezen en bloedvaten en organen. Het zorgt daar voor stevigheid en elasticiteit. Type 1 als supplement ondersteunt dus vooral de huid. Daarom gebruiken wij ook type 1 collageen in de DQA Beauty Booster.

Diëtetiek

Categorie: Diëtetiek

De diëtist stelt met jou samen een persoonlijk behandelplan op. Dit plan past bij je hulpvraag, bij je gewoonten, behoeften en leefstijl. Bij het maken van een afspraak wordt gekeken welke diëtiste het beste bij je past, afhankelijk van je hulpvraag. Een consult kan bij ons in de praktijk, bij je thuis als je niet in staat bent om naar ons toe te komen, of online. Je kiest voor de oplossing waarbij je  je prettig voelt. Ook in de avond is geen enkel probleem. Al deze opties kun je bespreken met de diëtist tijdens het maken van een afspraak.

Eerste consult

Tijdens het eerste consult wordt gewerkt aan de vertrouwensband tussen jou en de diëtist. Samen wordt de hulpvraag duidelijk gemaakt en eventueel de verwijsbrief besproken. Ook worden er, wanneer nodig, metingen gedaan zoals gewicht, lengte, tailleomvang en vetmassa. Het eerste consult zal ongeveer 60 minuten duren. De inhoud van het gesprek zal afhangen van je wensen en vragen. Alleen na een goede kennismaking kan de diëtist je echt een persoonlijk advies geven. De diëtist zal je na het gesprek een passend advies geven. Dit zal ze binnen vijf werkdagen naar je toe mailen en bestaat uit de opgemaakte doelen en voedingsadvies. De diëtiste kan, als je dat wilt, een rapportage sturen naar je huisarts.

Vervolgconsult

Tijdens het vervolgconsult wordt besproken hoe het gaat. Eventueel worden er ook metingen gedaan. Waar loop je tegen aan? Zijn de adviezen makkelijk toepasbaar in de praktijk? Samen wordt er gekeken hoeveel vervolgconsulten nodig zijn. Een vervolgconsult duurt ongeveer 30 minuten.

Categorie: Diëtetiek

De praktijk is gevestigd in Zierikzee, hartje centrum en goed bereikbaar met de fiets en auto. In het mooie monumentale pand ben je van harte welkom. De diëtistes bij DQA helpen je graag bij allerlei vragen over voeding, gezondheid, leefstijl en suppletie. Wij beantwoorden vragen over gezonde, verantwoorde voeding die bij je past. De diëtist is vrij toegankelijk. Dit betekent dat je ook zonder verwijsbrief welkom bent in de praktijk.

Categorie: Diëtetiek

Het verschil tussen een orthomoleculair diëtist en orthomoleculair therapeut is dat een orthomoleculair diëtist een afgeronde hbo-opleiding + orthomoleculaire opleiding heeft gedaan. Een orthomoleculair therapeut heeft alleen een orthomoleculaire cursus/opleiding. Iedereen mag zich zo noemen, dit is lastig te controleren. Je kan je als orthomoleculair therapeut wel aansluiten bij bijvoorbeeld het MBOG, De beroeps- en belangenvereniging in de orthomoleculaire, PNI & integrale geneeskunde.

Het MBOG hanteert wel kwaliteitseisen aan een orthomoleculaire opleiding. Alsnog mag iedereen zich orthomoleculair therapeut noemen, zelfs met een paar cursus dagen. Het aansluiten bij een beroepsgroep is niet verplicht, maar hierom wel heel belangrijk. Niet iedereen mag zich daarentegen diëtist noemen. Onze diëtistes Erika & Sarah zijn daarom ingeschreven bij het Kwaliteitsregister Paramedici, waar je kan checken of een diëtist voldoet aan de kwaliteitseisen. Kwaliteitsregister Paramedici Erika Schot: 19106020989

Categorie: Diëtetiek
Kwaliteitsregister voor paramedici en NVD

De diëtistes zijn aangesloten bij het kwaliteitsregister voor paramedici. Deze organisatie waarborgt de kwaliteit van de zorg. Daarnaast zijn de diëtistes lid van de vakvereniging Nederlandse Vereniging van Diëtetiek. Via deze organisaties zijn de zorgverleners ook aangesloten bij een klachten en geschillen regeling paramedici (WKKGZ).

Samenwerkingen

Om zo goed mogelijke zorg te kunnen leveren werken onze diëtistes samen met huisartsen, fysiotherapeuten, een osteapaat en andere diëtistes.

Categorie: Diëtetiek

De diëtiste heeft contracten met (de meeste) zorgverzekeraars. Dit betekent dat de diëtiste de rekening voor je declareert. Deze wordt vervolgens vergoed vanuit de basisverzekering. Vanuit de basisverzekering heb je recht op 3 contacturen met de diëtiste, deze kun je samen vrij in vullen. Dit komt ongeveer neer op een intake consult en drie vervolgafspraken. Soms wordt er vanuit de aanvullende verzekering ook nog dieetadvisering aangeboden, maar dit verschilt per verzekering. In dat geval heb je recht op een gratis consult. Je kunt de kosten ook zelf betalen en later declareren bij je verzekeraar. Je krijgt in dat geval wel vaak minder terug.

Ketenzorg

Ben je bekend met diabetes mellitus type II, (een verhoogd risico op) hart- en vaatziekten of COPD en kom je hiervoor regelmatig bij de huisarts of praktijkondersteuner? Dan gaat de dieetbehandeling als onderdeel van ketenzorg niet ten koste van het wettelijk eigen risico en heb je recht op meer vergoeding dan de standaard 3 uur vanuit het basispakket. De declaratie verloopt dan via het samenwerkingsverband. Bij de vorm van zorg wordt je door één team geholpen rondom je ziektebeeld.

Hulp

Categorie: Hulp

Je kunt ons bereiken per e-mail op en via WhatsApp via het nummer 0111-218100. We zijn daarnaast op werkdagen dagelijks van 09:00 tot 17:00 uur te bereiken op het nummer 0111-218100.

Categorie: Hulp
  1. Zoek de producten die wil kopen en plaats deze in je winkelwagentje. De prijzen van onze producten zijn inclusief BTW.
  2. Als je alle producten gevonden hebt klik je rechtsboven op het winkelwagentje. Hier kan je je bestelling nog een keer nalopen. Als je alles gevonden hebt kan je doorgaan naar het afrekenen.
  3. Als je een account hebt bij ons kan je hier vervolgens inloggen. Nog geen account? Dan kan je hier een account aanmaken.
  4. Vul de benodigde gegevens in en ga verder naar verzending. Hier is de mogelijkheid om notities bij de bestelling te zetten en eventueel een ander bezorgadres toe te voegen.
  5. Bij de volgende stap kan je je bestelling nog een laatste keer controleren voordat je het betaalproces ingaat.
  6. Kies vervolgens een betaalmethode en betaal om je bestelling af te ronden.
  7. Na betaling ontvang je van ons een bevestiging van je bestelling.
  8. Als je bestelling ingepakt en verzonden is, ontvang je van ons ook een track & trace code. Zo kan je de status en locatie van je pakketje volgen.
Categorie: Hulp

Dat vinden we natuurlijk vervelend, we nemen onze klanttevredenheid uiterst serieus en daarom willen we graag weten wat jouw klacht is. Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan zijn er verschillende manier om contact met ons op te nemen. Dit kan via het contactformulier, een e-mail naar of via een WhatsApp berichtje naar het nummer 0111218100. We zijn daarnaast op werkdagen dagelijks van 09:00 tot 17:00 uur te bereiken op het nummer 0111218100. Je krijgt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst een inhoudelijke reactie. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen echt niet uit? Dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via de Geschillencomissie Thuiswinkel.

Categorie: Hulp

Dat kunnen we zeker en dat doen we natuurlijk graag. Voor al je vragen en advies mag je ons mailen op of klik je door naar een vraag stellen. Uiteraard zijn we ook telefonisch bereikbaar voor al je vragen. Onze orthomoleculair diëtiste Erika staat voor je klaar om al je vragen te beantwoorden.

Categorie: Hulp

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Miracle skincare

Categorie: Miracle skincare

Onze producten stimuleren het natuurlijke herstel en de regeneratie van de huid. Rijke antioxidanten en voedende oliën verminderen fijne lijntjes, versterken de elasticiteit en beschermen tegen schadelijke invloeden van buitenaf, zoals vervuiling en UV-straling.

Categorie: Miracle skincare

Absoluut! Onze formules zijn mild en vrij van irriterende stoffen. Dankzij natuurlijke kalmerende ingrediënten zoals Aloë Vera en Calendula zijn ze ook geschikt voor de meest gevoelige huidtypes.

Categorie: Miracle skincare

Een complete lijn zoals Miracle Skincare werkt samen in balans: van reinigen, verzorgen tot beschermen. Elk product bereidt je huid voor op de volgende stap, waardoor de werkstoffen beter worden opgenomen en effectiever hun werk doen. Zo bereik je sneller en langduriger zichtbare resultaten.

Categorie: Miracle skincare

Natuurlijke ingrediënten bieden een rijke bron aan antioxidanten, vitamines en mineralen die de huid écht voeden en herstellen zonder agressieve bijwerkingen. Ze ondersteunen het evenwicht van je huid en zorgen voor een langdurige gezondheid en stralende uitstraling.

Categorie: Miracle skincare

Clean beauty staat voor huidverzorging zonder schadelijke of twijfelachtige ingrediënten. Bij Miracle Skincare gebruiken we 100% natuurlijke en biologische ingrediënten, vrij van parabenen, sulfaten, siliconen en synthetische geurstoffen. Dit maakt onze producten veilig, mild en effectief — ook voor de gevoelige huid.

Categorie: Miracle skincare

Ja! Onze producten zijn uniseks en effectief voor alle huidtypen en leeftijden. Of je nu op zoek bent naar hydratatie, huidverjonging of bescherming, Miracle Skincare past in elke routine.

Producten

Categorie: Producten

Nee, dat doen wij niet.

Categorie: Producten

Ja dat hebben wij zeker! Neem voor alle lopende acties eens een kijkje op onze actiepagina.

Categorie: Producten

Onze producten kennen een houdbaarheidsdatum die wordt vermeld op de verpakking van het product. De houdbaarheidsdatum is hier te controleren. Vanaf de productiedatum zijn onze vloeibare producten 2 jaar houdbaar en onze capsules zelfs 3 jaar.

Categorie: Producten

Volgens ons kan je checken of een product echt liposomaal is, door de volgende punten te aandachtig na te lopen. Als je al een liposomaal product in huis hebt en twijfelt over of het liposomaal is of niet, is het handig om te beginnen met punt 6.

  1. Let op de ingrediëntenlijst. Fosfolipiden staan vaak vermeld als lecithine, in ons geval van zonnebloemolie. Lecithine is een vetachtige stof waarvan de dubbele wand (ter bescherming van de werkzame stof) wordt gemaakt. Dit moet dus vermeld zijn op de ingrediëntenlijst. Ook de keuze voor de kwaliteit lecithine is erg belangrijk. Wij kiezen voor de beste kwaliteit lecithine, uit Europa; deze keuze draagt bij aan een betere houdbaarheid.
  2. Let op de vorm van de nutriënt. Ook kun je erop letten in welke vorm de nutriënt aangeboden wordt. Bijvoorbeeld vloeibare liposomale B12 kan het beste worden aangeboden in de vorm van hydroxycobalamine, zoals gebruikt wordt bij een injectie. Bij poedervorm (capsules) is dat weer een andere vorm ,namelijk methylcobalamine.
  3. Let op de prijs. Liposomen maken is een kostbaar proces en gebeurt door middel van geavanceerde technologie. Een goedkoop liposomaal product bestaat eigenlijk niet, je kunt in dit geval twijfelen aan de kwaliteit.
  4. Let op de verpakking. Liposomen moeten verpakt zijn in een verpakking die geen licht doorlaat. Zo blijven ze namelijk het meest stabiel. Heb je al een open flesje in huis? Bewaar deze dan zeker in de koelkast.
  5. Let op de houdbaarheidsdatum. Goede vloeibare liposomen hebben een houdbaarheid van 2 jaar. Liposomen die in poedervorm worden aangeboden zijn 3 jaar houdbaar.
  6. Test het zelf. Liposomale poeders dienen homogeen op te lossen in water en geven een troebel beeld. Is dit niet het geval, bijvoorbeeld het mengsel blijft drijven? Dan is je product vaak niet liposomaal.
Categorie: Producten

In de medische wereld worden liposomen al jaren gebruikt. De fosfolipiden die de liposomen vormen zijn niet giftig en biologisch afbreekbaar, waardoor ze volledig veilig in gebruik zijn. Wil jij alles weten over liposomen en welke rol ze spelen bij liposomale supplementen? Klik dan verder naar: Liposomale vitamines & mineralen

Categorie: Producten

Al onze vloeibare supplementen kunnen i.c.m. elkaar gebruikt worden. Dit kan bijvoorbeeld door ze toe te voegen aan je favoriete sapje of smoothie. Let wel op dat je bij een smoothie de supplementen pas toe kan voegen na het gebruik van een blender/mixer.

Categorie: Producten

Onze Detox producten zijn ontwikkeld Nederland en geproduceerd binnen de Europese Unie. De DQA Direct Beauty Booster is ontwikkeld en geproduceerd in Zwitserland. Al onze overige producten zijn ontwikkeld en geproduceerd in Nederland.

Categorie: Producten

Wij gebruiken Europese (Zwitserse) kwaliteit lecithine van Lipoid. Dit is lecithine met een hoog gehalte aan fosfatidylcholine. Dat is het stofje in de lecithine die de liposomen maakt. Het is het zelfde stofje wat in onze celwand zit en daarom is het zo’n interessant stofje voor liposomen

Categorie: Producten

Liposomale supplementen bevatten stoffen die beschermt worden door liposomen. Liposomen kun je met het blote oog niet waarnemen, ze zijn namelijk van minuscuul formaat. Eigenlijk kun je liposomen zien als de beschermlaag voor de stof waar het daadwerkelijk om gaat. Dat heeft nogal wat uitleg nodig. Wil jij alles weten over liposomen en welke rol ze spelen bij liposomale supplementen? Onze diëtiste Erika heeft hier een uitgebreide blog over geschreven, lees ‘m hier.

Categorie: Producten

De vitamine D3 die verwerkt is in onze liposomale vitamine K2D3 & liposomale vitamine D3, zowel vloeibaar als capsules, wordt gehaald uit schapenwol. Deze producten zijn dus vegetarisch, maar NIET veganistisch. De overige vitamines & mineralen die wij verkopen zijn wel veganistisch. De DQA Direct Beauty Booster bevat viscollageen en is dus niet vegetarisch of veganistisch.

Categorie: Producten

Over het algemeen kun je de volgende richtlijnen aanhouden voor het gebruik bij kinderen, tenzij anders vermeld. Neem het lichaamsgewicht als uitgangspunt bij het inschatten van een dosering. Mocht je vragen hebben over een specifiek supplement, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

  • Kinderen onder de 3 jaar: er zijn te weinig wetenschappelijke gegevens bekend over doseringen onder de drie.
  • Kinderen tussen de 3-6 jaar: 1/3 van de adviesdosering van volwassenen.
  • Kinderen tussen de 6-12 jaar: ½ van de adviesdosering van volwassenen.
  • Kinderen ouder dan 12 jaar: dezelfde adviesdosering als volwassenen.

Retourneren

Categorie: Retourneren

Wil je (een deel van) je bestelling retourneren? Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen, zonder opgave van reden, de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelling fysiek in bezit krijgt. Voor het retourneren kun je het Europees modelformulier voor herroeping gebruiken. Ons retouradres: Lange Nobelstraat 2a, 4301 HE, Zierikzee.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, kan je ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping. Maar je bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn van 14 dagen is verstreken. Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten, onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte gesteld zijn van je beslissing om de overkomst te herroepen, van ons terug.

Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt worden de kosten voor de levering niet teruggestort. Wij betalen je met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht. Hiervoor zullen uiteraard geen kosten voor in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met de terugbetalen tot wij de goederen hebben ontvangen, of je hebt aangetoond dat je goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je besluit de overeenkomst te herroepen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen zijn voor je eigen rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn producten, waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Deze producten zijn namelijk om redenen van gezondheidsbescherming niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken

Categorie: Retourneren

Producten die je bij ons hebt besteld, onbeschadigd én in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk), kunnen binnen 14 dagen na ontvangst retour worden gestuurd. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice om je retour te melden. Vervolgens ontvang je van één van onze medewerkers de benodigde retour informatie. De retourkosten zijn voor eigen rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn producten, waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Deze producten zijn namelijk om redenen van gezondheidsbescherming niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken Let op: Zowel van vooraf aangemelde retourzendingen als van niet vooraf aangemelde retourzendingen, worden de retourkosten niet vergoed.

Categorie: Retourneren

We hanteren een retourbeleid van 14 dagen. Dat wil zeggen dat je vanaf het moment van ontvangst, 14 dagen de tijd hebt om contact op te nemen met onze klantenservice. Eén van onze medewerkers zal je voorzien van de informatie die nodig is om je bestelling aan ons te retourneren.

Verzending en levering

Een bestelling kun je plaatsen in onze webshop en wordt verzonden via PostNL. Sinds kort hebben we ook de optie om je bestelling af te halen bij ons kantoor in Zierikzee, aan de lange Nobelstraat 2a. Tijdens het afrekenen van je bestelling kan je zelf kiezen of je je bestelling af wil halen of wil laten verzenden. Mocht je een bestelling met spoed nodig hebben, neem dan telefonisch contact met ons op.

Bij ons kan je bij het afrekenproces nog niet gelijk kiezen voor het afleveren bij een PostNL punt. Wel kan je dit later zelf regelen nadat je je track & trace code hebt ontvangen. Nadat je van ons een mail met je track & trace code gekregen hebt, kan je op de website van PostNL een ander afleveradres kiezen. Dit kan naast een PostNL punt ook een ander adres zijn.  Het veranderen van afleveradres is beschikbaar vanaf het moment dat PostNL het pakket ontvangen heeft, tot je de status ‘Gesorteerd’ ziet staan. Daarna kan je dit niet meer wijzigen.  

Ja, die ontvang je. Nadat we je bestelling hebben ingepakt en naar de post hebben gebracht, zal je een track & trace code ontvangen via de mail. Als je op een werkdag vóór 15:00 hebt besteld, zal dit dezelfde dag nog zijn. Mocht je na 15:00 besteld hebben, dan kan het zijn dat de track & trace code pas de volgende dag beschikbaar zal zijn.

De levertijd van bestellingen die op werkdagen voor 15.00 uur geplaatst worden is één werkdag. Je bestelling wordt dan dezelfde dag bij de verzender aangeboden. Bestellingen die geplaatst worden in het weekend en/of feestdagen worden de eerste volgende werkdag aangeboden bij de verzender.

Als je niet thuis bent op het moment dat de bezorger langskomt, dan zal het pakketje in eerste instantie bij de buren aangeboden worden. Als zij ook niet thuis zijn, dan gaat het pakket naar een PostNL locatie. Wat de bezorger heeft gedaan zal terug te vinden zijn bij de track & trace informatie.

De verzendkosten bedragen €6,75,-. Bij besteding vanaf €50,- nemen wij de verzendkosten voor onze rekening.

Is je vraag nog niet beantwoord?

Laat ons dan weten waarmee we je kunnen helpen.